Om du inte kan använda webben för att anmäla dig, kan du skriva ett brev och skicka till Antagningsservice. Vi tar inte emot anmälningar via e-post.

För att vi ska kunna ta hand om din anmälan måste brevet se ut så här:

Ta ett vanligt papper

Överst skriver du vilken termin du söker till, exempelvis VÅREN 2014. Texta sedan så tydligt du kan:

  • ditt för- och efternamn

  • ditt personnummer (viktigast av allt!)

  • din adress

  • din e-postadress (om du har någon)

  • mobilnummer eller annat telefonnummer där vi kan nå dig

Skriv sedan, i tur och ordning, anmälningskoderna för de utbildningar du vill anmäla dig till. Du kan anmäla dig till max 20 utbildningar och den utbildning du helst vill gå, sätter du som nummer 1, den du vill komma in på i andra hand som nummer 2 osv. Anmälningskoderna hittar du i högskolornas utbildningskataloger, på deras webbplatser och här på Antagning.se.

En kod brukar se ut så här: ABC-12345

Skicka in brevet tillsammans med kopior av dina betyg

Har du sökt tidigare behöver du bara skicka in de betyg som du fått sedan sist. Adressen är:

Antagningsservice
R 312
106 53 STOCKHOLM

Tillgång till webbtjänsten

Du som anmält dig genom att skicka ett brev till oss, kan också få tillgång till webbtjänsten här på Antagning.se. För att få det måste du skapa ett konto och använda den aktiveringskod som vi skickar till din folkbokföringsadress. När du skrivit in aktiveringskoden här på sajten blir du bekräftad användare och kan då ändra i din anmälan och svara på antagningsbeskedet direkt på webben.

Läs mer under Skapa konto.

Antagningsbeskedet kommer med post

Du som anmält dig via brev och inte skapat något användarkonto här på Antagning.se får ditt antagningsbesked med posten.

Du lämnar svar på svarskortet

Du som får antagningsbeskedet med posten kan tacka ja till en utbildnings- eller reservplats genom att skicka in det svarskort som följer med antagningsbeskedet. Skicka sedan kortet in till den adress som står på.